Zarząd Parku Śląskiego od kilku tygodniu realizuje czynności kontrolne w spółce. Zarząd – w uzgodnieniu z Radą Nadzorczą – zlecił przeprowadzenie procedury weryfikującej m.in. zakres, zasadność i celowość umów zawieranych w poprzednich latach oraz tryb wyboru wykonawców.
Zarząd przygotowuje się jednocześnie do rozpoczęcia projektu rewitalizacji, który zmieni oblicze Parku Śląskiego. Wszystkie zadania realizowane są w sposób przejrzysty i zgodny z obowiązującym prawem.
Zarząd Parku Śląskiego nie komentuje działań organów ścigania. Jednocześnie deklaruje pełną otwartość i gotowość do współpracy w zakresie wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dotyczących obowiązków służbowych wykonywanych przez pracowników.
Zarząd Parku Śląskiego kieruje się przede wszystkim odpowiedzialnością za powierzone zadania oraz majątek publiczny. Wobec pracowników, którzy przekroczyli obowiązki lub naruszyli prawo niezwłocznie wyciągnięte zostaną konsekwencje służbowe.